Război conturilor anti-vaccinare declarate de către Youtube, Facebook și Google

Canalele de YouTube care se exprimă împotriva obligativității vaccinării nu vor mai primi bani din reclamele adăugate automat în videoclipuri. Și reprezentanții Facebook și Google au luat măsuri, transmite stiridinmoldova.md cu referire la
Mediafax.

Pe 22 februarie YouTube a încetat furnizarea de adaosuri publicitare către canalele mai multor utilizatori care susțin cauza nevaccinării, informează BBC, citat de Mediafax.

Pretextul invocat pentru aceste măsuri restrictive ar fi sesizările primite din partea unor firme care nu doresc ca reclamele lor să fie asociate cu acest curent de gândire. Se pare că unele companii chiar și-au retras întregul conținut publicitar, până când YouTube a introdus propriile măsuri. E vorba despre Hasbro, Nestle, AT&T, Kellogg, Epic Games ș.a.

Organizația Mondială a Sănătății ar fi calificat opiniile contrare vaccinării drept „amenințare de top 10 la adresa sănătății globale” pentru anul 2019, informează BBC.

Platforma de video-distribuire afirmă că a luat măsuri din cauză că multe canale care se exprimă în contra vaccinurilor ar promova puncte de vedere „dăunătoare sau periculoase”. „Orice dezinformare pe subiecte medicale e deosebit de îngrijorătoare”, a declarat platforma YouTube, citată de BBC.

Pe lângă decizia de a retrage conținuturile publicitare, YouTube afirmă că va încerca să faciliteze căutarea materialelor din surse autorizate despre beneficiile vaccinării și să îngrădească totodată vizibilitatea videoclipurilor anti-vaccinare în listele cu sugestii. Mai mult, platforma are în plan să creeze panouri de informare în paginile care au specificat trimiteri către surse unde cei interesați pot verifica singuri informația. La fel ca multe schimbări de algoritmi, aceste eforturi vor fi treptate și vor deveni, cu timpul, din ce în ce mai precise.

Potrivit digi24.ro, Facebook a anunțat că analizează în prezent situaţia şi evaluează mai multe măsuri pe care ar putea să le ia pentru limita răspândirea curentului anti-vaccinare, printre care se numără limitarea sau eliminarea completă a acestui tip de conţinut din recomandările care apar în diverse secţiuni ale reţelei sociale, inclusiv a grupurilor recomandate.

Facebook va încerca să afişeze conţinut de calitate şi informaţii venite din surse care au autoritate în domeniu în locul postărilor anti-vaccinare.

Google, care a nu oferit încă un răspuns oficial, a luat deja anumite măsuri împotriva manipulărilor pe tema vaccinării. Au fost penalizate unele clipuri de pe YouTube care răspândeau informaţii false inclusiv pe tema vaccinării şi diverse alte postări care promiteau leacuri-minune pentru afecţiuni foarte grave.

Share this Post!

Related post

0 Comment

Leave a Comment

Your email address will not be published.