Electorală de milioane: Cât costă promovarea promisiunilor electorale

Experiența a demonstrat că, în ani electorali, toate suporturile publicitare din outdoor sunt ocupate, fără excepție, devenind astfel o afacere politică destul de profitabilă. În prag de alegeri parlamentare anticipate Politics.MD a realizat o analiză a investițiilor în publicitatea stradală, dar mai cu seamă a beneficiarilor care încasează milioane de lei din promovarea promisiunilor electorale.

Conform rapoartelor financiare ale candidaților și partidelor politice prezentate de-a lungul anilor, am constatat că lider între prestatorii de servicii outdoor este compania Trendseter controlată de Andrei Jicol, care și-a rotunjit substanțial veniturile.

Începem cu alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2014. Potrivit raporturilor partidelor politice prezentat la CEC, firma Trendseter a încasat din publicitatea electorală sume, începînd cu 60.000 de mii de lei, practic din fiecare partid politic. Tot în acea perioadă, sub protecția primarului Dorin Chirtoacă ”înflorea” businessul cu panouri publicitare – Trendseter fiind una din companiile protejate de Primărie.

Un contract mai generos a fost încheiat cu alt partid politic, care i-a plătit lui Jicol jumătate de milion de lei pentru promovarea imaginii partidului.

Colaborarea cu partidele politice continuă și la alegerile locale din 2015, unde beneficiarul principal este tot firma Trendseter SRL. În urma serviciilor de publicitate oferite Partidului Democrat, Andrei Jicol a încasat peste 2 milioane de lei. Contractul este urmat de colaborarea cu Partidul Liberal Democrat, care a raportat cheltuieli mai mari de 1.000.000 de lei, bani proveniți, probabil, din ”furtul miliardului” în care este implicat și fostul lider PLDM, Vlad Filat.

Aproape 2.000.000 de lei au fost transferate către compania Trendseter SRL inclusiv la alegerile prezidențiale din 2016. Și de această dată banii provin din bugetul Partidului Democrat.

Nici alegerile prezidențiale din 2019 n-au fost o excepție. Potrivit rapoartelor financiare prezentate la Comisia Electorală Centrală, Andrei Jicol a încasat prin intermediul companiilor Trendeseter, Megaradio, O.O.H. Media și Vendostar mai mult de 730.000 de lei.

Drept urmare, afaceristul a încercat tot timpul să fie în relaţii foarte bune cu liderii politici. Astfel, avea posibilitatea să-şi promoveze propriile interese, să-i fie asigurată protecţia politică și, evident, să facă averi pe seama acestora.

Beneficiarul de milioane ai promisiunilor electorale, Andrei Jicol, deține monopolul pe segmentul de publicitate din Chișinău și tot el este cel care se opune vehement adoptării Regulamentului privind amplasarea panotajului stradal.

Share this Post!

Related post

0 Comment

Leave a Comment

Your email address will not be published.