Serviciul Vamal, raportarea activităților pentru anul 2018

Serviciul Vamal a început ședințele de raportare privind activitatea pentru anul 2018. Prima ședință de bilanț a avut loc ieri, reunind subdiviziunile autonome din cadrul Aparatului Central al Serviciului Vamal.

Printre cele mai notabile putem menționa proiectele de dezvoltare a infrastructurii vamale, în special, darea în exploatare a noului punct comun de trecere a frontierei „Palanca”, precum și cele ce vizează construcția zonelor de control vamal, a terminalelor sau a blocurilor sanitare.

Totodată, instituția a elaborat șapte fișe de proiecte de asistență în vederea realizării celor mai importante măsuri din Planul Național de acțiuni în domeniul facilitării comerțului pentru anii 2018-2020. Acestea urmează a fi depuse în adresa mai multor parteneri de dezvoltare în vederea identificării potențialilor donatori.

Progrese au fost înscrise și pe palierul cooperării internaționale. În anul trecut, au fost semnate 10 documente internaționale pe mai multe aspecte din domeniul administrării vamale, iar alte 14 sunt în proces de negociere.

La compartimentul realizări a fost atribuită și Legea privind Serviciul Vamal, care a intrat în vigoare anul trecut și care a adus o serie de îmbunătățiri menite să eficientizeze activitatea organului vamal, dar și să ridice prestigiul profesiei de vameș.

 Potrivit datelor, în anul 2018 au fost organizate 14 concursuri publice de angajare, dintre care 8 au fost desfășurate după 2 iunie, atunci când a intrat în vigoare legea.

În același timp, fluctuația de personal a atins o cotă de 6%, comparativ cu 10% atestate în 2017 sau 15% consemnate în 2016.

Noile reglementări au mai permis conferirea gradelor speciale tuturor angajaților sistemului, precum și restituirea cheltuielilor de transport tur-retur pentru funcționarii vamali care își exercită atribuțiile de serviciu în alte localități decât cea în care își au domiciliul.

Datele prezentate în cadrul ședinței mai arată că, pe parcursul anului 2018, au fost organizate 268 de activități de instruire, cu participarea a 1426 de angajați.

Totodată, șeful Vămii a solicitat să fie implementate toate recomandările formulate în urma misiunilor de audit și să fie respectată disciplina executorie și de serviciu. Adițional, a fost accentuată și importanța asigurării transparenței, prin publicarea și furnizarea datelor de interes public.

Următoarele la raport vor reieși subdiviziunilor din cadrul Departamentului antifraudă și conformare și ale Departamentului venituri și control vamal. Alte trei ședințe de bilanț vor fi petrecute în birourile vamale. Acestea sunt preconizate pentru săptămâna viitoare.

Share this Post!

Related post

0 Comment

Leave a Comment

Your email address will not be published.