La Serviciul „Telefonul Copilului”au apelat circa 5853 de copii

Lipsa de comunicare și sentimentul de singurătate, dificultăţi și conflicte de relaţionare cu semenii, probleme sentimentale au fost problemele abordate de către copii la serviciul telefonic gratuit pentru copii „Telefonul copilului”, pe parcursul anului 2018.

În această perioadă, au fost recepţionate 5853 apeluri, dintre care 4298 unice, iar 1555 repetate. De serviciile „Telefonul Copilului” au beneficiat 3746 de copii și 552 persoane adulte.

Cele mai frecvente sunt apelurile de consiliere 1664, prin care solicită suport atât copii, cât şi adulţii, pe subiecte legate de comunicare, situaţii de hărţuire, probleme sentimentale, de relaţionare și, nu în ultimul rând, pe subiecte legate de anxietate şi sexualitate.

În 580 de cazuri, adulţi şi copii au apelat pentru a se informa despre specificul serviciului, drepturile copilului şi modalităţile de cunoaştere şi studiere a acestora, de procedura de solicitare a ajutorului material sau de informații despre stabilirea regimului de întrevedere cu copii. Vârsta copiilor care au telefonat la numărul 116 111 variază de la 7 la 18 ani.

Menționăm că, circa 30 969 apeluri au fost recepţionate şi înregistrate până în prezent, de la lansarea Serviciului Telefonul Copilului din 4 iunie 2014.

Informăm că, din 1 ianuarie 2019, „Centrul Național de Formare, Asistență, Consiliere și Educație din Moldova” (A.O. CNFACEM) implimentează în colaborare cu Ministerul Sănătăţii Muncii şi Protecţiei Sociale serviciul Telefonul copilului cu numărul scurt 116 111 (24/24, gratuit din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă, anonim şi confidențial). De asemenea poate fi accesat prin mijloace de comunicare în rețeaua Internet skype: TelefonulcopiluluiMoldova116111 (L-D de la 08:00-20:00) pagina web: www.telefonulcopilului.md. Serviciul activează non-stop, apelul este gratuit, confidențial și anonim.

Share this Post!

Related post

0 Comment